دستنامه زلزله
2.13K subscribers
273 photos
108 videos
67 files
348 links
کانالی برای نشر محتواهای تولید شده مرتبط با کتب دوره دستنامه زلزله، تابش پور
Download Telegram
کانال دستنامه زلزله

https://t.iss.one/dastname
Forwarded from تابش پور
در سمت همسایه در تمام طبقات و دهانه ها بدون والپست میشه دیوار رو کامل به سازه چسباند
تجربیات زلزله های گذشته این رو تایید میکنه
Forwarded from Yaghub Minaei
دستنامه زلزله
در سمت همسایه در تمام طبقات و دهانه ها بدون والپست میشه دیوار رو کامل به سازه چسباند تجربیات زلزله های گذشته این رو تایید میکنه
جناب دکتر در ویس های قبلتون هم در این مورد فرمودید که دیوارهای سمت همسایه برای جانبی و ستون ها برای ثقل
آیا واقعا میشه از دیوارهای پرکنند بعنوان سیستم باربر حساب برد بدون سیستم دیگری (مثلا دیوار برشی یا قاب خمشی)؟
Forwarded from Yaghub Minaei
دستنامه زلزله
تعداد زیادی زلزله میگه بله😊 اگر وقت بشه بیشتر توضیح میدم
خیلی جالب و عجیب 😄
ممنون میشم جناب دکتر 🌸
ان شالله
Forwarded from تابش پور
دستنامه زلزله
خیلی جالب و عجیب 😄 ممنون میشم جناب دکتر 🌸 ان شالله
البته نه اینکه ‌واقعا همه‌ی بار زلزله در اون دو وجه به دیوار داده بشه. بلکه میگم زلزله‌های گذشته و ازمایشها تایید کننده‌ی این موضوع هست.
Forwarded from تابش پور
دستنامه زلزله
خیلی جالب و عجیب 😄 ممنون میشم جناب دکتر 🌸 ان شالله
عجیب نیست.
به تعداد همه‌ی دهانه‌ها بادبند معادل داریم.
Forwarded from Yaghub Minaei
دستنامه زلزله
البته نه اینکه ‌واقعا همه‌ی بار زلزله در اون دو وجه به دیوار داده بشه. بلکه میگم زلزله‌های گذشته و ازمایشها تایید کننده‌ی این موضوع هست.
بله متوجه هستم استاد
ولی بدلیل رفت و برگشتی بودن زلزله و ضعف دیوار غیر مسلح پرکننده در کشش، بالشخصه همیشه نگران کشش هستم که حتی نمیشه سهم کوچکی رو هم بهش محول کرد
Forwarded from Yaghub Minaei
دستنامه زلزله
عجیب نیست. به تعداد همه‌ی دهانه‌ها بادبند معادل داریم.
البته ترک های کوچک و کنترل شده نه تنها بد نیست بلکه به شکل پذیری هم کمک میکنه ولی خب همینکه دیوار یکپارچگیشو از دست بده کمترین نیروی برون صفحه میتونه سبب فروریزشش بشه
Forwarded from تابش پور
دستنامه زلزله
بله متوجه هستم استاد ولی بدلیل رفت و برگشتی بودن زلزله و ضعف دیوار غیر مسلح پرکننده در کشش، بالشخصه همیشه نگران کشش هستم که حتی نمیشه سهم کوچکی رو هم بهش محول کرد
بله اشکالات زیادی داره:
تردشکنی
اعمال نیروی متمرکز بزرگ به ستونها

ولی واقعیت اینه که خیلی از سازه‌های ضعیف در گذشته به علت اثار مثبت دیوار سرپا مانده اند
و خیلی از سازه های قوی که درست هم طراحی شده اند به علت اثار منفی دیوار تخریب شده اند

اثار منفی دیوار
یعنی
سختی و مقاومت زیاد
و
غیرمتقارن از دیوار
Forwarded from تابش پور
دستنامه زلزله
بله متوجه هستم استاد ولی بدلیل رفت و برگشتی بودن زلزله و ضعف دیوار غیر مسلح پرکننده در کشش، بالشخصه همیشه نگران کشش هستم که حتی نمیشه سهم کوچکی رو هم بهش محول کرد
وقتی مقاومت و سختی از یه حدی بیشتر باشه،
نیاز به شکل پذیری کاهش پیدا میکنه


و ممکنه همین مصالح ترد کفایت کند برای رفتار مطلوب سازه
Forwarded from تابش پور
کل حرف من اینه که باید خیلی مراقب دیوار بود

که مبتلا به اثار منفیش نشیم هرگز

و

هرجا میتونیم با خیال راحت از اثار مثبتش استفاده کنیم خودمون رو محروم نکنیم.
دستنامه زلزله
ویدئو: معرفی کتاب جلد دوم تفسیر استاندارد 2800 (ملاحظات دیوار پرکننده) https://t.iss.one/dastname
به نظرم مطالعه دقیق این کتاب (یا کتاب معادل و بهتر از این) برای هر کسی که درگیر طراحی یا اجرای ساختمان است ضروری است.