עמיחי שיקלי Amichai Chikli
6.78K subscribers
1.43K photos
909 videos
26 files
579 links
שר התפוצות והמאבק באנטישמיות מטעם מפלגת הליכוד 🇮🇱

בוגר תואר ראשון במזרחנות ותואר שני בלימודי דיפלומטיה וביטחון.

מייסד המכינה הקדם צבאית והמדרשה למנהיגות ציונית ׳תבור׳. נשוי להדס ואב ליונתן, נגה ואורי.
חבר קיבוץ חנתון שבגליל.
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אהוד ברק כיהן כראש ממשלה פחות משנתיים,
בזמן הזה הוא הספיק להמיט אסונות אסטרטגים על מדינת ישראל, וויתור במו״מ על ירושלים כבירת ישראל המאוחדת ונסיגה מבוהלת מלבנון תוך הפקרת בעלי בריתנו.

אני זוכר את השורות הנועלות את הספר ״אם יש גן עדן״ של רון לשם שחזה בדיוק מצמרר לאן תוביל הנסיגה הזו:

"ואני, האמת, באופן אישי, מאמין שנחזור. לא יהיה שם מלון על ההר, תהיה מפקדה של חיזבאללה לכבוש...
אנחנו עוד נאכל אותה. יחטפו לנו חייל, יקטפו איזה ג'יפ על הגדר הטובה, ישגרו פצמ"רים על ישוב, לאט לאט, ישחררו רסן. כשזה יגיע, כל מי שחושב שלהק מטוסי קרב מסוגל לעשות את העבודה מהאוויר, עוד יגלה שאין תחליף לחי"רניקים. נצעד שם אנחנו, נטהר, מבית לבית נעבור, אבן אבן נהפוך. כי בנתיים הפסדנו, במלחמה ההיא. הפסדנו, עם סימן קריאה, אין ספק. לא יצאנו בהסדר שלום, לא עזבנו כשהמחבלים מרוסקים. ברחנו, השארנו נשק, הפקרנו את בעלי הברית שלנו...״

תודה לאל שבא הקץ להזיות האלה וצה״ל הורס עד היסוד את מעוזי המחבלים לכל אורך הגבול.
107👍63😡4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
"הכוח במפלגה הדמוקרטית נמצא אצל הצעירים, שאת כל מה שהם יודעים על ישראל הם לומדים מהטיקטוק".

קטע חשוב של ביל מאהר על חילופי הדורות במפלגה >>
👍543
‏זיו אגמון לא ראוי לתפקיד ראש סגל! זה היה נכון טרום חשיפת האמירות האומללות שלו, וזה נכון שבעתיים אחרי שנחשפו האמירות העלובות שלו. לטובת הצלחתך רה״מ ולטובת הצלחת התנועה שים בעמדה הקריטית הזו אדם ראוי ללא רבב.
👍1254
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הגיע הזמן לומר למר עמית: אנחנו לא מתכוונים למלא אחר ההנחיות שלך בעניין ביטחון האזרחים
👍10824👏9
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
‏״הדמוקרטים צריכים להחליט - בצד של מי אתם?״

הסנאטור ג'ון פטרמן, מתומכי ישראל הגדולים ביותר במפלגה הדמוקרטית, על הפלג הקיצוני שלה 🇺🇸🇮🇱 >>
👍7620
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אלי גולדשמידט, יו"ר סיעת העבודה לשעבר, שם סיכה חדה בבלון ההליום העונה לשם יהיר לפיד.
85👏40👍13🤣1
הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל, אֵיךְ נָפְלוּ גִבֹּרִים

סמ״ר טובאל יוסף ליפשיץ הי"ד.

בן 20 מבית שאן, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, נפל בקרב בדרום לבנון.

יהי זכרו ברוך 🇮🇱
114👍4😡1
‏בשבעה באוקטובר איראן החזיקה במערך ההרתעה האזורי החזק ביותר שבנתה אי פעם.

מטהרן, דרך תימן עם החות'ים, השותפות האסטרטגית עם קטאר, ועד מימוש חזון הסהר השיעי בעיראק, סוריה ולבנון - איראן בנתה טבעת אש רב-זירתית שנועדה להקיף את ישראל ולאתגר את ארצות הברית.

שנתיים וחצי לאחר מכן, בעקבות מערכה עצימה ומתמשכת נגד זרועות הפרוקסי של איראן, במסגרת מבצעי זעם אפי ובשיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי, המערך האסטרטגי הזה נמצא בקריסה. משטר האייתולות מצוי במאבק על עצם קיומו.

חיזבאללה, הנכס האסטרטגי המרכזי של איראן, ספג מכה אנושה. הוא איבד את שדרת הפיקוד הבכירה, מחסן נסראללה ועד פואד שוכר וצמרת הפיקוד המבצעי, כולל כוחות רדואן. אלפי לוחמים נהרגו, ומאגר הטילים שלו נשחק דרמטית. מכמאה וחמישים אלף ערב המלחמה לכחמישה עשר אלף כיום, רובם לטווחים קצרים בצפון.

חמאס, שבערב המלחמה פעל ככוח בסדר גודל של דיוויזיית קומנדו עם עשרות אלפי לוחמים, ארסנל רקטי אסטרטגי ורשת מנהרות מהמורכבות בעולם, איבד את הנהגתו הצבאית והמדינית כאחד. הוא איבד אלפי לוחמים, איבד שליטה בחלקים נרחבים מהרצועה, והוכיח חוסר יכולת להפעיל כוח אפקטיבי גם כאשר איראן עצמה עמדה תחת מתקפה.

גם הזירה הסורית קרסה.
נפילת משטר אסד, בין היתר כתוצאה מהיחלשות חיזבאללה, שברה את הציר היבשתי המרכזי של איראן וסגרה את מסדרון האספקה ללבנון.

ועכשיו איראן עצמה.

בתוך חודש לחימה איראן ספגה מכה חסרת תקדים.
המנהיג העליון חוסל, אירוע דרמטי במונחים של משטר תיאוקרטי.
צמרת הפיקוד הצבאי ומשמרות המהפכה חוסלה כמעט לחלוטין, ממפקד הארגון דרך יורשיו ועד ראשי המודיעין והזרועות המבצעיות.
חיל האוויר וחיל הים איבדו את כשירותם המבצעית.
מערך ההגנה האווירית קרס, עד כדי כך שמאות מטוסים פעלו מעל שמי איראן לאורך זמן כמעט ללא הפרעה.

במקביל נפגעה קשות התשתית התעשייתית הצבאית.
מפעלי כטב"מים, טילים בליסטיים, פלדה ותעשיות פטרוכימיות הושבתו או נהרסו.

גם התוכנית הגרעינית ספגה פגיעה עמוקה.
מתקנים מרכזיים נפגעו, מדענים בכירים חוסלו, והמערך הארגוני נפגע משמעותית. איראן עדיין מחזיקה באורניום מועשר, אך התשתית למימוש יכולת גרעינית צבאית נפגעה באופן קשה.

התוצאה ברורה.
איראן חדלה להיות כוח הרתעה אפקטיבי, ואיבדה במידה רבה את מעמדה כמעצמה אזורית.

גם אם היא מחזיקה מנופי לחץ מוגבלים כמו מצרי הורמוז, ספק אם המשטר יצליח לשרוד לאורך זמן את המשבר הצבאי, המנהיגותי והכלכלי החריף שאליו נקלע.

מי שרואה בהפסקת האש הזו ניצחון איראני, שילוב משונה של שרידי משטר האייתולות והשמאל בארצות הברית ובישראל, חי ביקום מקביל.
👍13424🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"העולם בטוח יותר היום ממה שהוא היה לפני שהמלחמה התחילה"

דברים חשובים של מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה
👍726🤣5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"בעלי בריתנו הישראלים הם אמיצים, מוכשרים ונחושים. שאר העולם צריך לרשום לעצמו הערות".

שר המלחמה פיט הגסת' על המערכה המשותפת של ארה"ב וישראל נגד משטר האייתולות 🇺🇸🇮🇱
129👍26👏9
אופוזיציה למדינה
😡93👍14
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
קיימנו היום סיור חוות בבנימין: הגיע הזמן להיגמל מטרמינולוגיית אוסלו
101👍26👏10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אלי פיניש, שאין לי מושג ירוק מה השקפתו הפוליטית, העז לכתוב פוסט אופטימי על המלחמה, על צה״ל שעשה הוליווד ואירן שנותרה המומה, וכמובן שמיד נקטל ברשת.

אני שם בצד את ההשוואה שעושה פיניש בין תגובה לתוצאות המלחמה לציור שהילדה הביאה מהגן ומתעכב על הנקודה העמוקה שבה נוגע פיניש,
כוחה של אמונה וחשיבה חיובית, של מבט על שלושת רבעי הכוס המלאה, מבט של הכרת תודה כלפי מה שיש לנו, מבט שהוא סוד כוחו של עם ישראל לאורך הדורות, מודה אני לפניך ולמי שלא שכח גם המילה יהודי מקורה בהודיה: ״ותהר עוד (לאה) ותלד בן ותאמר הפעם אודה את ה׳ על כן קראה שמו יהודה״.

זה מה שהוא כתב 👇

ניצחנו לא ניצחנו
כמה קישקושים וציקצוקים
לא יודע מה איתכם
אבל...אני רואה צבא שעשה הוליווד
אני רואה עם שפתח בירה בממד
אני רואה איראן המומה

תקראו לי אופטימי
אבל אני לא היחיד
עם ישראל חי
🇮🇱🙏❤️
👍11659
העיתונאי וחבר הפרלמנט האמירתי לשעבר, דראר באלהול אלפלאסי, איחוד האמירויות:

‏האם באמת איראן ניצחה?

‏יש מי שמתהדרים בניצחונות מדומים ומקדמים “גבורה” שאין לה קיום אלא בדמיונם. הם מדברים על עמידה איתנה, בעוד ששפת המספרים והעובדות מצביעה על קריסה קשה. בתוך 38 ימים בלבד ספג ראש המשטר מכות קשות: המנהיג העליון נהרג ואחר נפצע, הנהגת השורה הראשונה קרסה כמו עלי שלכת, ולמעלה מ־250 בכירים מצאו את מותם. האם זהו הניצחון שעליו אתם מדברים?
👍49
‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?

‏הם מתפארים בכוח צבאי, אך שר ההגנה שלהם “נהרג” שלוש פעמים, וגם מפקד משמרות המהפכה “נהרג” שלוש פעמים. שרי המודיעין, הים, החלל, היבשה והאוויר נפלו בזה אחר זה כמו אבני דומינו. היכן הכוח הבלתי מנוצח? היכן ההנהגה שאיימה והתרברבה? האם אובדן הנהגה ופירוק השורות הם ניצחון?

‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?

‏הביטו בתשתיות שהפכו להריסות. “ערי הטילים” נהרסו, מפעלי פטרוכימיה ופלדה הושמדו. גשרים, מתקנים חיוניים, תחנות כוח, אוניברסיטאות ומעבדות הותקפו. גם אתרי העשרת האורניום והבנייה הגרעינית בנתנז, יזד ואראכ לא ניצלו, ותוכנית הגרעין נדחתה ב־8 עד 15 שנים. האם הפיכת המדינה לעיי חורבות היא ניצחון?

‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?

‏הם מדברים על ריבונות, אך איבדו שליטה על המרחב האווירי מהיום הראשון. לא ריבונות ולא כבוד צבאי מסוקים אמריקאיים טסו לעיני כול ללא הפרעה. סיפור חילוץ הטייס האמריקאי היה שערורייה שחשפה את כשלי המודיעין והביטחון. האם אובדן ריבונות הוא “ניצחון”?

‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?

‏האבדות בנפש הגיעו לממדים קשים ומדאיגים: כ־2,000 הרוגים וכ־25,000 פצועים, לצד כ־6,000 הרוגים מקרב הכוחות הצבאיים וכ־15,000 פצועים נוספים, וכן למעלה מ־11,000 אנשי צבא שנפגעו. תעשיות הביטחון נהרסו, בסיסים ומרכזי מחקר הושמדו. האם השמדת הצבא היא ניצחון?

‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?
‏יותר מ־66% מאתרי ייצור הטילים והמל״טים נהרסו, ו־92% מהספינות הגדולות נפגעו או הושבתו. מאות משגרי טילים בליסטיים הושמדו או הושבתו, כ־250 מערכות הגנה אווירית נפגעו, ושדות תעופה ובסיסים הופצצו. המדינה חוותה גם ניתוק אינטרנט חסר תקדים. האם זהו ניצחון?

‏•
‏האם באמת איראן ניצחה?
‏הנזקים נאמדים ביותר מ־140 מיליארד דולר. איראן הפכה למדינה מוחלשת, מותשת ומתפוררת. ייתכן שהמשטר לא קרס לחלוטין, אך הוא נותר שלד ללא הנהגה, גוף ללא רוח. לפני ששואלים מי ניצח צריך להביט בתמונה המלאה ולהבין את היקף האסון. אם זהו ניצחון כיצד נראית תבוסה?

קרדיט לתרגום: המזרחנית ומומחית המדיה הערבית אורית פרלוב שמביאה תכנים רבים וחשובים מהעולם הערבי.
👍8315👏1
אני מברך את ידידי נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי על בחירתו להשיא משואה בטקס יום העצמאות!

מיליי הוא מנהיג בעל מצפן מוסרי נדיר - שעומד בצד האמת בגאון, בעיקר כשזה לא פופולרי.

מהבטחתו ההיסטורית להעברת השגרירות לירושלים ועד לתמיכתו הבלתי מתפשרת במלחמת הקיום שלנו - הוא הוכיח פעם אחר פעם כי הוא חבר אמיץ ואמיתי של מדינת ישראל והעם היהודי.

זכיתי להכיר את מיליי בכנסי הימין השמרני בהם אני מייצג את ממשלת ישראל והמחנה הלאומי, ושם ראיתי מקרוב איך בשורת החירות שהוא מוביל מכה גלים בכל פינה בעולם.

לא יכולנו לבקש בעל ברית טוב יותר ממנו.
ויוה לה ליברטאד קראחו! 🇮🇱🇦🇷
134👍25👏2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
שר ההגנה הפקיסטני איים בהשמדת ישראל, בזמן שארצו מתיימרת להציג את עצמה ״כמתווך הגון‏״ בין ארה"ב למשטר האייתולות.

עליתי לעימות בטלוויזיה ההודית מול נציג פקיסטני כדי להסיר את המסכות.
פקיסטן, נותנת החסות והמסתור למנהיג אלקעידה הטרוריסט בן לאדן המנוח, היא צד בעימות הזה - הצד של האסלם הרדיקלי ומשטר הטרור האירני.
76👍43👏10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
מחזה מדהים בהר הדרוזים שבסוריה - התושבים דורשים אוטונומיה ומניפים דגלי ישראל.

הג'יהאדיסט ג׳ולאני שטבח בצוותי רפואה ובחולים בבית החולים בסווידא, והוציא להורג משפחות שלמות, לא יכול לצפות שאוכלוסיות מיעוט בסוריה יקבלו את שלטונו.
93👍32
והנה: קרן טרנר היתה בוועד המייסד של "אחים לנשק"
😡93👍42
בודפשט של אורבן היא כיום אחת הבירות הבטוחות ביותר באירופה ליהודים ומהבודדות בהן יהודי יכול ללכת בשבת בבוקר עם טלית וכיפה לבית הכנסת מבלי לחשוש.

המציאות הזו היא לא יד מקרה אלא תוצאה של מדיניות הגירה מרוסנת ואחראית, אפס סבלנות לאנטישמיות ואכיפה קשוחה.

במשך שנים ויקטור אורבן וממשלתו משקיעים כספים רבים בשיפוץ בתי כנסת ברחבי הונגריה ושיקום בתי עלמין יהודי תוך הדגשת התרבות היהודית כחלק בלתי נפרד מהמארג ההונגרי.

כשפרצה מלחמת התקומה, ב 7 לאוקטובר 2023, הונגריה מיד הציע עצמה לאירוח קבוצות ישראליות והפכה לבית הבטוח של הספורט הישראלי.

במקביל הממשלה ההונגרית אסרה על קיום הפגנות תמיכה בחמאס במדינה וכאות סולידריות שונה שם הכיכר, שמול בית הכנסת הגדול בבודפשט, ל"כיכר השביעי באוקטובר".

כשהוחרם לפני שנה קונגרס הנוער הציוני בבאזל – בודפשט פתחה את שעריה ואף שלחה שר מטעמה.

כל זה לאחר שנים בהן הונגריה חוסמת החלטות אנטי ישראליות באיחוד האירופי.

בודפשט של אורבן היא האנטי תזה לבריסל שבה טבח השבעה באוקטובר נחגג ברחובות העיר במיצגי שחזור אלימים ושבה שנאת יהודים הפכה לנורמה אקדמית מחייבת.

אורבן וממשלתו עמדו לצדנו באחת השעות הכי קשות שידענו, אסור לנו לשכוח את זאת, ומידת הכרת הטוב מחייבת אותי להודות לאורבן על מנהיגותו האמיצה ולאחל לו הצלחה רבה בבחירות היום 🇮🇱🇭🇺
123👏28👍14
‏מיידוף 2026 הודיע היום על צירוף שתי דמויות לרשימתו.

האחת לקחה חלק פעיל במחאת קפלן ונמנית על גרעין המייסדים של החמ״ל האזרחי מבית תנועת הסרבנות האלימה ״אחים לנשק״.

השנייה החלה את דרכה הציבורית כיד ימינו של איש השמאל הרדיקלי היועמ״ש מני מזוז בימי ההתנתקות
והיא רעייתו של איתי בן חורין - מנכ״ל משרד היח״צ הלהוט של ״אחים לנשק״ שליווה אותה מיום הקמתה ואיים אישית מחשבון הטוויטר שלו בציוץ שלא היה מבייש את סינוואר כי: ״שערי הגיהנום ייפתחו על מדינת ישראל״.
זאת כאשר הוא מתכוון למימוש איום הסרבנות.

על הנזק האדיר שחוללה תנועת אחים לנשק לביטחון ישראל אמר בכיר התנועה ירון קרמר: ״ידענו שהפגיעה בביטחון תהיה משמעותית״.

מדהים לראות את המסע שעשה מיידוף מראשות מועצת יש״ע, הבית היהודי והימין החדש אל שורות אחים לנשק.

אדם ללא עמוד שדרה, ללא מצפן אידיאולוגי וללא דרך.
👍113😡4011