Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
המחאה נגד המלחמה בארצות הברית תופסת כיוונים חדשים ומקוריים
🤣112👏3❤2
אנחנו בימים לא פשוטים בכלל, ימים מאתגרים, ימים היסטוריים.
ימים שבהם עצב וגאווה שזורים זה בזה,
ימים שבהם הלוחמים בגבול הצפון, בשמי איראן, בים, באוויר וביבשה כותבים פרק חדש בדברי ימי ישראל - פרק של ניפוץ טבעת החנק שנכרכה סביב צווארנו במשך שלושה עשורים, פרק של אומץ וגבורה המעצבים ברגעים אלה ממש מציאות ביטחונית ומדינית חדשה לדורות.
בימים האלה מתגלים תעצומות הנפש הגנוזות של עם ישראל הנובעות מהמורשת ההיסטורית שחרוטה על לבבות עמנו ושל יצר החרות העמוק שמלווה אותנו מהיום בו יצאנו ממצרים.
הרבה קטעים יפים נכתבו על חג החרות, והיפה שבהם הוא בעיניי זה שכתב ברל כצנלסון:
״… איני יודע יצירה ספרותית יותר מחנכת לתיעוב העבדות ולאהבת החירות כסיפור השעבוד ויציאת מצרים.
ואינני יודע שום זיכרון עתיק שכולו מופנה לקראת העתיד, שכולו סמל להווה ולעתידנו כזכר ליציאת מצרים. איזה יצר חירות עמוק טבוע בלב עם שיכול היה באביב ימיו ליצור יצירה גאונית כזאת ולמסור אותה מדור לדור״
בהצלחה ללוחמי חרות ישראל שנלחמים בשעות אלה ממש בחזית:
״יִתֵּן ה׳ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! ... יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: כִּי ה׳ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם״.
חג חרות שקט ושמח לכל בית ישראל 🇮🇱
ימים שבהם עצב וגאווה שזורים זה בזה,
ימים שבהם הלוחמים בגבול הצפון, בשמי איראן, בים, באוויר וביבשה כותבים פרק חדש בדברי ימי ישראל - פרק של ניפוץ טבעת החנק שנכרכה סביב צווארנו במשך שלושה עשורים, פרק של אומץ וגבורה המעצבים ברגעים אלה ממש מציאות ביטחונית ומדינית חדשה לדורות.
בימים האלה מתגלים תעצומות הנפש הגנוזות של עם ישראל הנובעות מהמורשת ההיסטורית שחרוטה על לבבות עמנו ושל יצר החרות העמוק שמלווה אותנו מהיום בו יצאנו ממצרים.
הרבה קטעים יפים נכתבו על חג החרות, והיפה שבהם הוא בעיניי זה שכתב ברל כצנלסון:
״… איני יודע יצירה ספרותית יותר מחנכת לתיעוב העבדות ולאהבת החירות כסיפור השעבוד ויציאת מצרים.
ואינני יודע שום זיכרון עתיק שכולו מופנה לקראת העתיד, שכולו סמל להווה ולעתידנו כזכר ליציאת מצרים. איזה יצר חירות עמוק טבוע בלב עם שיכול היה באביב ימיו ליצור יצירה גאונית כזאת ולמסור אותה מדור לדור״
בהצלחה ללוחמי חרות ישראל שנלחמים בשעות אלה ממש בחזית:
״יִתֵּן ה׳ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! ... יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: כִּי ה׳ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם״.
חג חרות שקט ושמח לכל בית ישראל 🇮🇱
❤67👍18
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
למה ארה"ב יצאה למערכה נגד איראן דווקא עכשיו?
מזכיר המדינה מרקו רוביו בנאום חשוב:
🇺🇸🇮🇱
מזכיר המדינה מרקו רוביו בנאום חשוב:
🇺🇸🇮🇱
👏71❤32👍8
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
דאגלס מאריי בראיון עוצמתי במיוחד שם את התקינות הפוליטית במקומה הטבעי - בפח האשפה 🇬🇧🇮🇱
❤112👏30👍10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אסלאמיסטים, שמאל רדיקלי וימין קיצוני מתאחדים סביב קריאה אחת: דרישה מהמערב לנתק כל קשר עם ישראל.
אבל במי המהלך הזה יפגע יותר מכולם?
סרטון חשוב מאוד של סטפן תומפסון, מייסד רשת החדשות Visegrád24 >>
אבל במי המהלך הזה יפגע יותר מכולם?
סרטון חשוב מאוד של סטפן תומפסון, מייסד רשת החדשות Visegrád24 >>
👏49👍31❤4
Forwarded from אבישי גרינצייג - עדכונים (Avishai Grinzaig)
שני ויצמן, i24NEWS:
אחד המפגינים בהבימה איבד דופק, לאחר שהמפגינים מיהרו להיכנס לחניון בעקבות התרעה של פיקוד העורף. במקום היה דוחק נוראי. הוא התמוטט מול העיניים שלי. עדיין מנסים להציל את חייו
אחד המפגינים בהבימה איבד דופק, לאחר שהמפגינים מיהרו להיכנס לחניון בעקבות התרעה של פיקוד העורף. במקום היה דוחק נוראי. הוא התמוטט מול העיניים שלי. עדיין מנסים להציל את חייו
😡54🤣13👍12
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אהוד ברק כיהן כראש ממשלה פחות משנתיים,
בזמן הזה הוא הספיק להמיט אסונות אסטרטגים על מדינת ישראל, וויתור במו״מ על ירושלים כבירת ישראל המאוחדת ונסיגה מבוהלת מלבנון תוך הפקרת בעלי בריתנו.
אני זוכר את השורות הנועלות את הספר ״אם יש גן עדן״ של רון לשם שחזה בדיוק מצמרר לאן תוביל הנסיגה הזו:
"ואני, האמת, באופן אישי, מאמין שנחזור. לא יהיה שם מלון על ההר, תהיה מפקדה של חיזבאללה לכבוש...
אנחנו עוד נאכל אותה. יחטפו לנו חייל, יקטפו איזה ג'יפ על הגדר הטובה, ישגרו פצמ"רים על ישוב, לאט לאט, ישחררו רסן. כשזה יגיע, כל מי שחושב שלהק מטוסי קרב מסוגל לעשות את העבודה מהאוויר, עוד יגלה שאין תחליף לחי"רניקים. נצעד שם אנחנו, נטהר, מבית לבית נעבור, אבן אבן נהפוך. כי בנתיים הפסדנו, במלחמה ההיא. הפסדנו, עם סימן קריאה, אין ספק. לא יצאנו בהסדר שלום, לא עזבנו כשהמחבלים מרוסקים. ברחנו, השארנו נשק, הפקרנו את בעלי הברית שלנו...״
תודה לאל שבא הקץ להזיות האלה וצה״ל הורס עד היסוד את מעוזי המחבלים לכל אורך הגבול.
בזמן הזה הוא הספיק להמיט אסונות אסטרטגים על מדינת ישראל, וויתור במו״מ על ירושלים כבירת ישראל המאוחדת ונסיגה מבוהלת מלבנון תוך הפקרת בעלי בריתנו.
אני זוכר את השורות הנועלות את הספר ״אם יש גן עדן״ של רון לשם שחזה בדיוק מצמרר לאן תוביל הנסיגה הזו:
"ואני, האמת, באופן אישי, מאמין שנחזור. לא יהיה שם מלון על ההר, תהיה מפקדה של חיזבאללה לכבוש...
אנחנו עוד נאכל אותה. יחטפו לנו חייל, יקטפו איזה ג'יפ על הגדר הטובה, ישגרו פצמ"רים על ישוב, לאט לאט, ישחררו רסן. כשזה יגיע, כל מי שחושב שלהק מטוסי קרב מסוגל לעשות את העבודה מהאוויר, עוד יגלה שאין תחליף לחי"רניקים. נצעד שם אנחנו, נטהר, מבית לבית נעבור, אבן אבן נהפוך. כי בנתיים הפסדנו, במלחמה ההיא. הפסדנו, עם סימן קריאה, אין ספק. לא יצאנו בהסדר שלום, לא עזבנו כשהמחבלים מרוסקים. ברחנו, השארנו נשק, הפקרנו את בעלי הברית שלנו...״
תודה לאל שבא הקץ להזיות האלה וצה״ל הורס עד היסוד את מעוזי המחבלים לכל אורך הגבול.
❤107👍63😡4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
"הכוח במפלגה הדמוקרטית נמצא אצל הצעירים, שאת כל מה שהם יודעים על ישראל הם לומדים מהטיקטוק".
קטע חשוב של ביל מאהר על חילופי הדורות במפלגה >>
קטע חשוב של ביל מאהר על חילופי הדורות במפלגה >>
👍54❤3
זיו אגמון לא ראוי לתפקיד ראש סגל! זה היה נכון טרום חשיפת האמירות האומללות שלו, וזה נכון שבעתיים אחרי שנחשפו האמירות העלובות שלו. לטובת הצלחתך רה״מ ולטובת הצלחת התנועה שים בעמדה הקריטית הזו אדם ראוי ללא רבב.
👍125❤4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הגיע הזמן לומר למר עמית: אנחנו לא מתכוונים למלא אחר ההנחיות שלך בעניין ביטחון האזרחים
👍108❤24👏9
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
״הדמוקרטים צריכים להחליט - בצד של מי אתם?״
הסנאטור ג'ון פטרמן, מתומכי ישראל הגדולים ביותר במפלגה הדמוקרטית, על הפלג הקיצוני שלה 🇺🇸🇮🇱 >>
הסנאטור ג'ון פטרמן, מתומכי ישראל הגדולים ביותר במפלגה הדמוקרטית, על הפלג הקיצוני שלה 🇺🇸🇮🇱 >>
👍76❤20
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אלי גולדשמידט, יו"ר סיעת העבודה לשעבר, שם סיכה חדה בבלון ההליום העונה לשם יהיר לפיד.
❤85👏40👍13🤣1
בשבעה באוקטובר איראן החזיקה במערך ההרתעה האזורי החזק ביותר שבנתה אי פעם.
מטהרן, דרך תימן עם החות'ים, השותפות האסטרטגית עם קטאר, ועד מימוש חזון הסהר השיעי בעיראק, סוריה ולבנון - איראן בנתה טבעת אש רב-זירתית שנועדה להקיף את ישראל ולאתגר את ארצות הברית.
שנתיים וחצי לאחר מכן, בעקבות מערכה עצימה ומתמשכת נגד זרועות הפרוקסי של איראן, במסגרת מבצעי זעם אפי ובשיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי, המערך האסטרטגי הזה נמצא בקריסה. משטר האייתולות מצוי במאבק על עצם קיומו.
חיזבאללה, הנכס האסטרטגי המרכזי של איראן, ספג מכה אנושה. הוא איבד את שדרת הפיקוד הבכירה, מחסן נסראללה ועד פואד שוכר וצמרת הפיקוד המבצעי, כולל כוחות רדואן. אלפי לוחמים נהרגו, ומאגר הטילים שלו נשחק דרמטית. מכמאה וחמישים אלף ערב המלחמה לכחמישה עשר אלף כיום, רובם לטווחים קצרים בצפון.
חמאס, שבערב המלחמה פעל ככוח בסדר גודל של דיוויזיית קומנדו עם עשרות אלפי לוחמים, ארסנל רקטי אסטרטגי ורשת מנהרות מהמורכבות בעולם, איבד את הנהגתו הצבאית והמדינית כאחד. הוא איבד אלפי לוחמים, איבד שליטה בחלקים נרחבים מהרצועה, והוכיח חוסר יכולת להפעיל כוח אפקטיבי גם כאשר איראן עצמה עמדה תחת מתקפה.
גם הזירה הסורית קרסה.
נפילת משטר אסד, בין היתר כתוצאה מהיחלשות חיזבאללה, שברה את הציר היבשתי המרכזי של איראן וסגרה את מסדרון האספקה ללבנון.
ועכשיו איראן עצמה.
בתוך חודש לחימה איראן ספגה מכה חסרת תקדים.
המנהיג העליון חוסל, אירוע דרמטי במונחים של משטר תיאוקרטי.
צמרת הפיקוד הצבאי ומשמרות המהפכה חוסלה כמעט לחלוטין, ממפקד הארגון דרך יורשיו ועד ראשי המודיעין והזרועות המבצעיות.
חיל האוויר וחיל הים איבדו את כשירותם המבצעית.
מערך ההגנה האווירית קרס, עד כדי כך שמאות מטוסים פעלו מעל שמי איראן לאורך זמן כמעט ללא הפרעה.
במקביל נפגעה קשות התשתית התעשייתית הצבאית.
מפעלי כטב"מים, טילים בליסטיים, פלדה ותעשיות פטרוכימיות הושבתו או נהרסו.
גם התוכנית הגרעינית ספגה פגיעה עמוקה.
מתקנים מרכזיים נפגעו, מדענים בכירים חוסלו, והמערך הארגוני נפגע משמעותית. איראן עדיין מחזיקה באורניום מועשר, אך התשתית למימוש יכולת גרעינית צבאית נפגעה באופן קשה.
התוצאה ברורה.
איראן חדלה להיות כוח הרתעה אפקטיבי, ואיבדה במידה רבה את מעמדה כמעצמה אזורית.
גם אם היא מחזיקה מנופי לחץ מוגבלים כמו מצרי הורמוז, ספק אם המשטר יצליח לשרוד לאורך זמן את המשבר הצבאי, המנהיגותי והכלכלי החריף שאליו נקלע.
מי שרואה בהפסקת האש הזו ניצחון איראני, שילוב משונה של שרידי משטר האייתולות והשמאל בארצות הברית ובישראל, חי ביקום מקביל.
מטהרן, דרך תימן עם החות'ים, השותפות האסטרטגית עם קטאר, ועד מימוש חזון הסהר השיעי בעיראק, סוריה ולבנון - איראן בנתה טבעת אש רב-זירתית שנועדה להקיף את ישראל ולאתגר את ארצות הברית.
שנתיים וחצי לאחר מכן, בעקבות מערכה עצימה ומתמשכת נגד זרועות הפרוקסי של איראן, במסגרת מבצעי זעם אפי ובשיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי, המערך האסטרטגי הזה נמצא בקריסה. משטר האייתולות מצוי במאבק על עצם קיומו.
חיזבאללה, הנכס האסטרטגי המרכזי של איראן, ספג מכה אנושה. הוא איבד את שדרת הפיקוד הבכירה, מחסן נסראללה ועד פואד שוכר וצמרת הפיקוד המבצעי, כולל כוחות רדואן. אלפי לוחמים נהרגו, ומאגר הטילים שלו נשחק דרמטית. מכמאה וחמישים אלף ערב המלחמה לכחמישה עשר אלף כיום, רובם לטווחים קצרים בצפון.
חמאס, שבערב המלחמה פעל ככוח בסדר גודל של דיוויזיית קומנדו עם עשרות אלפי לוחמים, ארסנל רקטי אסטרטגי ורשת מנהרות מהמורכבות בעולם, איבד את הנהגתו הצבאית והמדינית כאחד. הוא איבד אלפי לוחמים, איבד שליטה בחלקים נרחבים מהרצועה, והוכיח חוסר יכולת להפעיל כוח אפקטיבי גם כאשר איראן עצמה עמדה תחת מתקפה.
גם הזירה הסורית קרסה.
נפילת משטר אסד, בין היתר כתוצאה מהיחלשות חיזבאללה, שברה את הציר היבשתי המרכזי של איראן וסגרה את מסדרון האספקה ללבנון.
ועכשיו איראן עצמה.
בתוך חודש לחימה איראן ספגה מכה חסרת תקדים.
המנהיג העליון חוסל, אירוע דרמטי במונחים של משטר תיאוקרטי.
צמרת הפיקוד הצבאי ומשמרות המהפכה חוסלה כמעט לחלוטין, ממפקד הארגון דרך יורשיו ועד ראשי המודיעין והזרועות המבצעיות.
חיל האוויר וחיל הים איבדו את כשירותם המבצעית.
מערך ההגנה האווירית קרס, עד כדי כך שמאות מטוסים פעלו מעל שמי איראן לאורך זמן כמעט ללא הפרעה.
במקביל נפגעה קשות התשתית התעשייתית הצבאית.
מפעלי כטב"מים, טילים בליסטיים, פלדה ותעשיות פטרוכימיות הושבתו או נהרסו.
גם התוכנית הגרעינית ספגה פגיעה עמוקה.
מתקנים מרכזיים נפגעו, מדענים בכירים חוסלו, והמערך הארגוני נפגע משמעותית. איראן עדיין מחזיקה באורניום מועשר, אך התשתית למימוש יכולת גרעינית צבאית נפגעה באופן קשה.
התוצאה ברורה.
איראן חדלה להיות כוח הרתעה אפקטיבי, ואיבדה במידה רבה את מעמדה כמעצמה אזורית.
גם אם היא מחזיקה מנופי לחץ מוגבלים כמו מצרי הורמוז, ספק אם המשטר יצליח לשרוד לאורך זמן את המשבר הצבאי, המנהיגותי והכלכלי החריף שאליו נקלע.
מי שרואה בהפסקת האש הזו ניצחון איראני, שילוב משונה של שרידי משטר האייתולות והשמאל בארצות הברית ובישראל, חי ביקום מקביל.
👍134❤24🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"העולם בטוח יותר היום ממה שהוא היה לפני שהמלחמה התחילה"
דברים חשובים של מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה
דברים חשובים של מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה
👍72❤6🤣5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"בעלי בריתנו הישראלים הם אמיצים, מוכשרים ונחושים. שאר העולם צריך לרשום לעצמו הערות".
שר המלחמה פיט הגסת' על המערכה המשותפת של ארה"ב וישראל נגד משטר האייתולות 🇺🇸🇮🇱
שר המלחמה פיט הגסת' על המערכה המשותפת של ארה"ב וישראל נגד משטר האייתולות 🇺🇸🇮🇱
❤129👍26👏9
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
קיימנו היום סיור חוות בבנימין: הגיע הזמן להיגמל מטרמינולוגיית אוסלו
❤101👍26👏10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אלי פיניש, שאין לי מושג ירוק מה השקפתו הפוליטית, העז לכתוב פוסט אופטימי על המלחמה, על צה״ל שעשה הוליווד ואירן שנותרה המומה, וכמובן שמיד נקטל ברשת.
אני שם בצד את ההשוואה שעושה פיניש בין תגובה לתוצאות המלחמה לציור שהילדה הביאה מהגן ומתעכב על הנקודה העמוקה שבה נוגע פיניש,
כוחה של אמונה וחשיבה חיובית, של מבט על שלושת רבעי הכוס המלאה, מבט של הכרת תודה כלפי מה שיש לנו, מבט שהוא סוד כוחו של עם ישראל לאורך הדורות, מודה אני לפניך ולמי שלא שכח גם המילה יהודי מקורה בהודיה: ״ותהר עוד (לאה) ותלד בן ותאמר הפעם אודה את ה׳ על כן קראה שמו יהודה״.
זה מה שהוא כתב 👇
ניצחנו לא ניצחנו
כמה קישקושים וציקצוקים
לא יודע מה איתכם
אבל...אני רואה צבא שעשה הוליווד
אני רואה עם שפתח בירה בממד
אני רואה איראן המומה
תקראו לי אופטימי
אבל אני לא היחיד
עם ישראל חי
🇮🇱🙏❤️
אני שם בצד את ההשוואה שעושה פיניש בין תגובה לתוצאות המלחמה לציור שהילדה הביאה מהגן ומתעכב על הנקודה העמוקה שבה נוגע פיניש,
כוחה של אמונה וחשיבה חיובית, של מבט על שלושת רבעי הכוס המלאה, מבט של הכרת תודה כלפי מה שיש לנו, מבט שהוא סוד כוחו של עם ישראל לאורך הדורות, מודה אני לפניך ולמי שלא שכח גם המילה יהודי מקורה בהודיה: ״ותהר עוד (לאה) ותלד בן ותאמר הפעם אודה את ה׳ על כן קראה שמו יהודה״.
זה מה שהוא כתב 👇
ניצחנו לא ניצחנו
כמה קישקושים וציקצוקים
לא יודע מה איתכם
אבל...אני רואה צבא שעשה הוליווד
אני רואה עם שפתח בירה בממד
אני רואה איראן המומה
תקראו לי אופטימי
אבל אני לא היחיד
עם ישראל חי
🇮🇱🙏❤️
👍116❤59